? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?
Photobucket

Wednesday, August 11, 2010

***Abdullah Ibnu Zaid al-Mazini..***

Abdullah ibnu zaid al-mazini adalah orang yang menutur wudhuk Rasulullah S.A.W.Orang yang membunuh Musailamah al0kaddzab dengan pedangnya.Dia meninggal dunia pada Yaumul harrah.

Saudara Abdullah ibnu Zaid ,Abdullah dan Habib ibnu Zaid ibnu Ashim al-Mazini adalah orang yang ditangkap Mu'awiyah dan dipotong.

Kedua-duanya adalah buah hati seorang ibu yang mulia dan berjuang di jalan Allah S.W.T.Dialah Ummu Umarah, Nasibah binti Ka'ab al-ansari.Saudaranya ,Abdullah ibnu Ka'ab al-mazini adalah salah satu seorang yang turut sama perang Badar.Sedang saudaranya,Abdur Rahman adalah salah seorang yang suka menangis, turut sama menyaksikan malam Aqabah,ikut menyaksikan perang Uhud dan perjanjian Hudaibiyah,perang Hunain dan perang Yamamah.Dia selalu ikut berjihad.Masih banyak jasa lain yang dipersembahkan.

0 comments: